III kooliastme sügisene õppekäik Läänemaale 18.-19.09.2024 20. september toomas
Juba kolmas aasta järjest toimub vanemale kooliastmele kahepäevane õppereis, kus lisaks põnevatele töötubadele (KIK ja Kultuuriranitsa toetus) said õpilased koos aega veeta, ujuda ning suhelda.
18.september
8.40. Väljasõit Are kooli juurest
10.00- 14.00 SILMA ÕPIKODA
TEADUSLIKU UURIMISMEETODI RAKENDAMINE
Programm algas ülevaatega teadusliku uurimismeetodi etappidest ning looduskooli ümbritsevatest rannaniitudest. Seejärel käidi rannaniidul välitöid tegemas ja andmeid kogumas (roostiku kõrguse ja tiheduse mõõtmine, pilliroo katvuse ja taimestiku keskmise kõrguse määramine). Uurimise käigus selgus, milline on pilliroo kasv erinevates tingimustes ja kuidas rannaniitude hooldamine nende liigirikkust mõjutab. Hiljem siirduti tagasi õppeklassi, kus sisestati kogutud andmed tabelisse, analüüsiti neid ja tehti järeldused. Programmi lõppedes koostasid õpilased uurimuse kohta ettekande, esitasid selle kaaslastele ning juhendajad kommenteerisid neid ning esitasid täiendavaid küsimusi.
Olime eelviimane grupp, kellel oli võimalik selles kohas osaleda, sest Silma õpikoda kolib mujale.
Edasi sõitsime Haapsalu, kus toimusid vaheldumisi kaks põnevat ajaloolist töötuba.
I HAAPSALU PIISKOPILINNUS: EKSKURSIOON
Linnuse ajalugu on pikk ja kirju. Õpilased said lühikese ülevaate linnuse ehitamisest, muutustest läbi ajaloo, mida linnuse olemasolu on tähendanud linnale ning kuidas linnuses elati. Keskaegne elu ei olnud kerge.
II HAAPSALU RAEKOJAS: EKSKURSIOON
Puhkus kuurordis
Haapsalu raekojas tutvusime kuurortlinna sünnilooga ja saime teada, millist rolli mängis selles noor arstiteadlane C. A. Hunnius. Uurisime, kes käisid Haapsalus puhkamas ja milline nägi välja suvitajaid võõrustava linnakodaniku kodu.
Teadmiste kinnistamiseks lahendasid õpilased ka kuurortiga seotud ristsõna.
Edasi suundusime öömajale Fra Mare Spaasse, kus õpilastel ootas ees õhtusöök, saunad ja ujumine.
19. september
Peale hommikusööki sõitsime Laikmaa majamuusemisse, kus algas
10.00 KUNSTITUND LAIKMAA KODU-ATELJEES.
Muuseumitunnis tutvustati Ants Laikmaa elu ja loominguga kunstniku majas ja pargis. Arutleti, vaadeldi kunsti ja loodust. Iga osaleja sai kätt harjutada Ants Laikmaa lemmikvahendi – pastelliga.
Ja siis juba kiirustasime
MATSALU LOODUSKESKUSESSE, kus 8.-9.klass osalesid programmis
,, Millest jutustavad aastarõngad?”
Kes meist poleks värskelt saetud kännul istudes püüdnud aastarõngaid kokku lugedes puu vanust määrata? Programmi käigus sai selgeks, et puude sisemus peidab palju enam saladusi, kui vanus. Iga osaleja sai uurida ja nuputada: Kas kliimamuutusi saab uurida puude abil? Millega tegelevad dendrokronoloogia ja dendroklimatoloogia? Kas ja kuidas kliimamuutused mõjutavad mets? Kas metsamajandamisel ja puidukasutusel võiks olla mõju kliimamuutustele?
7.klassi programm oli ,,Kured lähevad, kurjad ilmad ... »
Kuna sügisel jätavad paljud linnuliigid maha oma pesapaiga ja rändavad Eestist kaugemale – sinna, kus on sobivamad toitumispaigad ja soojem kliima. Selle programmi abil uuriti, kus talvituvad paljud siin pesitsevad linnud. Miks üldse linnud rändavad? Kes on paiga- ja rändlinnud? Kuidas valmistuvad talveks need linnud, kes siia jäävad? Mida saavad inimesed paigalindude heaks talvel teha? 4 km pikkusel matkal Pedja jõe orus vaadeldi binoklitega linde, mõnel kiiremal oli õnn kohata ka jäälindu. Tagasi keskuses täideti koos töölehte.
Ja oligi kõik- kaks päeva läks niuhti.
Ja veel- igal pool saime õpilaste viisaka käitumise eest kiita ning oodatakse Are Kooli taas külastama.
Õp Marju Sepp
Juba kolmas aasta järjest toimub vanemale kooliastmele kahepäevane õppereis, kus lisaks põnevatele töötubadele (KIK ja Kultuuriranitsa toetus) said õpilased koos aega veeta, ujuda ning suhelda.
18.september
8.40. Väljasõit Are kooli juurest
10.00- 14.00 SILMA ÕPIKODA
TEADUSLIKU UURIMISMEETODI RAKENDAMINE
Programm algas ülevaatega teadusliku uurimismeetodi etappidest ning looduskooli ümbritsevatest rannaniitudest. Seejärel käidi rannaniidul välitöid tegemas ja andmeid kogumas (roostiku kõrguse ja tiheduse mõõtmine, pilliroo katvuse ja taimestiku keskmise kõrguse määramine). Uurimise käigus selgus, milline on pilliroo kasv erinevates tingimustes ja kuidas rannaniitude hooldamine nende liigirikkust mõjutab. Hiljem siirduti tagasi õppeklassi, kus sisestati kogutud andmed tabelisse, analüüsiti neid ja tehti järeldused. Programmi lõppedes koostasid õpilased uurimuse kohta ettekande, esitasid selle kaaslastele ning juhendajad kommenteerisid neid ning esitasid täiendavaid küsimusi.
Olime eelviimane grupp, kellel oli võimalik selles kohas osaleda, sest Silma õpikoda kolib mujale.
Edasi sõitsime Haapsalu, kus toimusid vaheldumisi kaks põnevat ajaloolist töötuba.
I HAAPSALU PIISKOPILINNUS: EKSKURSIOON
Linnuse ajalugu on pikk ja kirju. Õpilased said lühikese ülevaate linnuse ehitamisest, muutustest läbi ajaloo, mida linnuse olemasolu on tähendanud linnale ning kuidas linnuses elati. Keskaegne elu ei olnud kerge.
II HAAPSALU RAEKOJAS: EKSKURSIOON
Puhkus kuurordis
Haapsalu raekojas tutvusime kuurortlinna sünnilooga ja saime teada, millist rolli mängis selles noor arstiteadlane C. A. Hunnius. Uurisime, kes käisid Haapsalus puhkamas ja milline nägi välja suvitajaid võõrustava linnakodaniku kodu.
Teadmiste kinnistamiseks lahendasid õpilased ka kuurortiga seotud ristsõna.
Edasi suundusime öömajale Fra Mare Spaasse, kus õpilastel ootas ees õhtusöök, saunad ja ujumine.
19. september
Peale hommikusööki sõitsime Laikmaa majamuusemisse, kus algas
10.00 KUNSTITUND LAIKMAA KODU-ATELJEES.
Muuseumitunnis tutvustati Ants Laikmaa elu ja loominguga kunstniku majas ja pargis. Arutleti, vaadeldi kunsti ja loodust. Iga osaleja sai kätt harjutada Ants Laikmaa lemmikvahendi – pastelliga.
Ja siis juba kiirustasime
MATSALU LOODUSKESKUSESSE, kus 8.-9.klass osalesid programmis
,, Millest jutustavad aastarõngad?”
Kes meist poleks värskelt saetud kännul istudes püüdnud aastarõngaid kokku lugedes puu vanust määrata? Programmi käigus sai selgeks, et puude sisemus peidab palju enam saladusi, kui vanus. Iga osaleja sai uurida ja nuputada: Kas kliimamuutusi saab uurida puude abil? Millega tegelevad dendrokronoloogia ja dendroklimatoloogia? Kas ja kuidas kliimamuutused mõjutavad mets? Kas metsamajandamisel ja puidukasutusel võiks olla mõju kliimamuutustele?
7.klassi programm oli ,,Kured lähevad, kurjad ilmad ... »
Kuna sügisel jätavad paljud linnuliigid maha oma pesapaiga ja rändavad Eestist kaugemale – sinna, kus on sobivamad toitumispaigad ja soojem kliima. Selle programmi abil uuriti, kus talvituvad paljud siin pesitsevad linnud. Miks üldse linnud rändavad? Kes on paiga- ja rändlinnud? Kuidas valmistuvad talveks need linnud, kes siia jäävad? Mida saavad inimesed paigalindude heaks talvel teha? 4 km pikkusel matkal Pedja jõe orus vaadeldi binoklitega linde, mõnel kiiremal oli õnn kohata ka jäälindu. Tagasi keskuses täideti koos töölehte.
Ja oligi kõik- kaks päeva läks niuhti.
Ja veel- igal pool saime õpilaste viisaka käitumise eest kiita ning oodatakse Are Kooli taas külastama.
Õp Marju Sepp