Reedel toimus Are Koolis õpetajate päev 9. klassi eestvedamisel.
Päev algas ilusate kõnedega ja hingepaidega õpetajate suunas-nüüd teame, et oleme Teile päris kallid.
Are Kooli aasta õpetajaks valiti meie MARJU SEPP ning aasta kolleegiks meie direktor PILLE VAIKSAAR.
Pidupäeva kook söödud, saatsid üheksandikud meid koju ja võtsid edasise päeva enda kanda, mis tuli neil ülihästi välja ning loodame, et peale kõikide koolide lõpetamist, näeme mõnda teist Are Koolis klassi ees seismas kuid siis juba "päris" õpetajana. Tänasest päevast võiks veel pikalt kirjutada kuid kõike ei peagi jagama, jätame oma südametesse ja hinge kaunid mälestused
Allpool 9. klassi pöörduminekoolipere poole.
ÕPETAJATE PÄEV ARE KOOLIS
Armas koolipere!
Tänavuse õpetajate päeva puhul kutsume teid kõiki väiksele mõttematkale meie armsas majas.
Kui ma sõbraga hommikul koolimajja jõuan, pole tunnid veel alanud. Maja on hämar ja vaikne. Aga see vaikus on petlik.
Sööklast hoovab mõnusat pudrulõhna, on kuulda nõude kolinat. Seal on toimetamas kokatädi AIME, sest Are koolis pakutakse lastele kolme toidukorda ja paratamatult võtab selle ettevalmistamine omajagu aega ja tööd. See-eest on söögivahetunnid meie õpilaste päeva tipphetked!
Juba mõnda aega istub sotsiaalainete klassis oma töölaua taga õpetaja MARJU. Tal on ammu tehtud pikk kõnniring Are vahel ja nüüd klõbistab ta arvutis kiirete näppudega aina uusi dokumente: küll juhtnööre kolleegidele, küll mõnd reisiplaani või siis metoodilist materjali oma ainete õpetamiseks. Tema tohutu energia ja säravad ideed on tänavu viinud uhke tunnustuseni: õpetaja MARJU on valitud 2024. aasta Pärnumaa KLASSIJUHATAJAKS!
Veel ühe allkorruse klassiukse alt on valgust näha. Päris märkamatult on oma laua taga istet võtnud õpetaja TIIU ja ootab kõiki hädalisi, kes matemaatikas abi ja lisajuhendamist vajavad. Nojah, neid hädalisi on ikka päris palju, nii et õpetaja TIIU mõnel päeval oma tööruumist välja ei jõuagi! Aga ta on kohal ja ajab visa järjekindlusega oma rida, sest olukord mates on hull üle Eestimaa – ega siis muidu oleks eksperdid äsja välja tulnud ideega hakata matemaatikaõpetajatele maksma kõrgemat palka, et kuidagi sellest august välja saada!
See pole veel kõik! Koolimaja teisel korrusel on oma arvuti taha jõudnud õpetaja KARMEN, kes heidab pilgu arvuti meilboksi saabunud värskele infole, et siis kollases vestis kiirustada allkorrusele kogu kooliperet tervitama. Nii tore on hommikul kohata juba välisuksel korrektset, väljapeetud ja sõbraliku naeratusega nägu – kohe saab selgeks, et kool on üks tore ja püha koht!
Kooliuks avaneb ja rutakal sportlikul sammul saabub direktor PILLE, kes kiirustab rõõmsal meelel korda ajama üles kerkinud probleeme, vahetama mõtteid kolleegidega, vastama kirjadele, et siis taas majast lahkuda, sest tema juhtida on ka Suigu lasteaed. Jääb vaid imestada, kuidas jaksab see väike naine sellist koormat vedada!
Ja siis pääseb justkui laviin lahti: parkla saab autosid ja rattaid täis, sisse astuvad keskendunud õpetajad ning õpilased, kelle rõõmsate ilmete keskele satuvad mõned päris tusased näod: neilt on nutiseadmed ilmselt röövinud nii vajaliku uneaja ja eesootav pikk tööpäev muudab morniks. Aga parata pole miskit ja koolipäev algab kõlarist kostva lustaka „lahingusignaaliga“.
1.klassi mudilaste ees on päris uus õpetaja KÄTLIN. Küllap innustab tema õhin ja nauding oma tööst ka neid äsja kooli jõudnud mudilasi.
2.klassi ruumis juhib kindlal käel põnevaid tegevusi õpetaja MARGE, kes on imeosav igasuguses loomingulises tegevuses: küllap oleme kõik imetlenud õpetaja MARGE kauneid kaarte, karpe, raamatuid! Seegi pole veel kõik: just õpetaja MARGE aitab vedada ka kooli matemaatika-vankrit.
Õpetaja AIVE toimetab rahulikult ja emalikult oma õpilaste keskel 3. klassis. Tema ei väsi end täiendamast ja uusi õpetamisviise katsetamast – tõeline novaator! Ent õpetaja-ameti kõrval tuleb tal õppejuhina olla ka omamoodi piksevarras, kes maandab kolleegide seas vahel tekkivat pinget, andmepank, kust kontrollida kõiki vajalikke või uusi haridussuundi, või lihtsalt kaastundlik sõber, kes kuulab ja lohutab.
Rohkem kui tunnitöö ja 4. klassi juhendamine paistab õpetaja JANE tegemistest silma tema energia ja anne näitemängu ning võimlemisrühmade juhendamisel. Küll on tore, et ta meie keskel on ja nii vahva huumoriga oma andeid jagab!
Vana maja alumisel korrusel toimetab õpetaja KRISTI, kelle kabinetti astuvad õpilased päris rõõmsal meelel, sest inglise keel on moes! Aga ei tohi unustada, et õpetaja KRISTI lõbusa ja hoogsa õpetamisviisi juures on kindlalt olemas ka nõudlik pool: kes ei õpi, see ei saa küll sugeda, ent peab kirjutama ingliskeelse essee! Tema asjatundlik silm on jälgimas ka kiusajaid Are koolis.
Allkorruse nurgaklassi on kogunenud väike seltskond õpilasi. Siin juhendab „oma inimesi“ – neid, kelle kirjaoskus lonkab, – logopeed RAILI. Enamus sellest seltskonnast tuleb tema juurde rõõmuga. Saab ju tunnist ära, aga siin on ka rahu ja tasakaal, mõistmine ja abi. Ja sellel visal rahulikul tööl on tõesti tulemus: kirjavea-kurat saab lõpuks alistatud!
Nüüd hoovab maja teisest otsast meie ninna mõnusat puidulõhna, kõrva kostab masinate müra. Teadagi, seal toimetab õpetaja MAIRO poistega, kellest peaksid saama asjalikud ja osavad Eesti mehed. Ja saavad ka! Mitte ainult töövõtteid õppides, vaid ka innustava eeskuju tõttu. Õpetaja MAIRO on ütlemata põnev, humoorikas ja kindlakäeline juhendaja. Lõpuks ikkagi MEES nii ülekaalukas naiste kollektiivis!
Ahhaa, veel lustlikke hääli. Nüüd juba õuest – spordiplatsilt, kus õpetaja EVELY on õpilased välja peletanud mugavustsoonist. Ühine pingutus on toonud tähelepanu ja preemiaid, sest Are koolis tegutsevad kõvad võrk- ja rahvastepalli-tiimid. Ka õpetaja EVELY puhul pole see veel kõik! Oma loovust arendame tema kunsti- ning näpuosavust käsitöötundides. Lisaks kõigele muule paistab õpetaja EVELY silma enda disainitud-õmmeldud kaunites kostüümides. Eks ilus inimene on lihtsalt ilus ja inspireeriv!
Kui suundume nüüd teisele korrusele, siis kuuleme läbi klassiukse püüdlikku venekeelset mantrat: „Sevodnja tšetvortoje oktjabrja…“ Siin püüab õpetaja URVE anda esimest ülevaadet vene keele algtõdedest. See teekond ei ole kerge meile, kuid õpetaja on kogenud, rahulik ja meeletult järjekindel. Me teame vilistlaste tõdemust: õpetaja URVELT saadud vene keelega on gümnaasiumis jube lihtne hakkama saada!
Kõrvaluks on lahti: õpetaja MIRJAMIL on õhupuudus! Nii peavad ka koridoris kõndijad tema tundidest osa saama. Vahel on see üsna tüütu, sest palju aega kulub töö korraldamisele, rutiinsele harjutamisele-kordamisele. Mõnikord aga on sealgi mõnusat mõtlemise nohinat või vaimukat arvamust kuulda.
Viimane uks koridoris avaneb muusikailma: seal toimetab õpetaja MARJE. Mõnikord kostab siit ruumist rütmikat tammumist lauluhäältele lisaks, mõnikord kaunist klassikat. Tänu õpetaja MARJE visale tööle on Are kooli lapsed juba aastaid ka laulupidudel üles astunud, rääkimata kooliüritustest, kus tema juhendatud laululasteta üldse hakkama ei saaks.
Kolmandal korrusel tervitavad meid rõõmus vidin ja säutsumine. Need on õpetaja LEELO häälekad hoolealused. Igal hommikul kiirustab õpetaja oma kuningriiki raskete kottidega, kus on külakosti ka palju vaiksematele elanikele akvaariumides. Õpilaste osadus selle elurikkusega, põnevad tunnid maailma kirevusest, elu haprusest ja empaatiavõime kasvatamine on muutnud meie koolipäevad põnevamaks ja toonud sel aastal ka teenitud tunnustuse: õpetaja LEELO on valitud 2024. aasta Pärnumaa põhikooli AINEÕPETAJAKS!
Vaid vaikne arvutite surin annab märku keskendunud tööst arvutiklassis. Seal juhib õpetaja TOOMAS kõik rüblikud infotehnoloogia saladuste juurde. Mõnele meist on olnud pisut ebameeldiv uudis, et arvuti polegi üksnes mänguline meelelahutus, vaid hädavajalik abimees kaasaegse eluga toimetulekus. Õpetaja TOOMAS on ühtlasi asendamatu vahemees kõigi kolleegide keerulistes suhetes digitaalse maailmaga.
Pisut tagaplaanile võib ehk jääda õpetaja ÜLLE toimetamine. Tänavu on ta juhtimas vaid 5. klassi ning abis tuge vajavatel õpilastel. Aga me teame õpetaja ÜLLE tohutut panust kohalikku pärandkultuuri: just tema on tantsima pannud meie poisid ja tüdrukud. Vähe sellest: oma käega valmis kudunud kanga kooli tantsuseelikute jaoks. Sihikindlalt kasvatanud mudilasi elus ise hakkama saama ,teistega arvestama.
Kooli raamatukokku on taas kogunenud klassitäis lapsi. On lugemistund, kus MALLE tutvustab kaasakiskuvalt uusi vahvaid lasteraamatuid. Igas vahetunnis on MALLE ümber samuti uudistamas hulk õpilasi, kes juba külge saanud lugemispisiku, aga hetkel ei tea, milline lugu järgmisena ette võtta. MALLE teab ja soovitab! Mõne toreda kirjaniku kutsub emakeelepäevaks külla ka.
Paar korda nädalas kiirustab majja saksa keele õpetaja KHATIA. Näeme teda tõesti harva, kui just tema keeletunnis ei osale. Pärast siinset tundi ootavad teda juba teised õpilased teistes koolides.
Vaid kord nädalas on kunstitunde juhendamas õpetaja HILLE, kellel selja taga pikk pedagoogi-karjäär, kuid jõudu ja tahtmist veel olla kursis koolieluga, anda edasi oma rikast kogemust ning tutvustada kunstitõdesid.
Mõnikord oleme mures: õppimine ei edene, suhted kaaslastega on lörris. Siis teame, kust abi otsida: pisikeses kambris õpetaja KÄRDI diivanil saab pool muret ära anda. Ta on meie kooli hingehoidja ja nõuandja, keda me usaldame ja vajame. Tema teab, kuidas ka kiusajad ümber kasvatada.
Abilisi on teisigi. Näiteks õpetaja PILLE aitab hoolivalt ja heatujuliselt kõige nõrgemaid, kasvatades neiski lastes eneseusku ja elamisjulgust. Justkui märkamatult ja vaikselt on toeks ka KELLI, ent temata oleks klassiõpetaja elu palju-palju raskem, vist isegi võimatu.
Meie kooli rahaasjadel hoiab kogenud silma peal ILLE, kes osavalt lahendab kõik majandusmured. Ja lõpuks liiguvad majas ka head haldjad – ANNE ja TALVI, tänu kellele on koolimaja alati puhas ja ilus. Vahel oleme küll oma rumalate naljade ja hoolimatusega neile meelehärmi tekitanud, aga oma südames oleme neile väga tänulikud.
Vaikselt ja tasahilju alanud hommikust on saanud toimekas ja tore koolipäev. Oleme saanud uusi teadmisi ja kogemusi, oleme nautinud sõprade nalju, mänginud ja mõne vallatusegi teinud. Oleme tundnud end turvaliselt ja hoituna.
Aitäh selle toreda päeva eest – eile, täna ja homme!
9. klass ja õp Mirjam Liik
4. oktoobril 2024