Are Kooli 3., 4. ja 5. klassi õpilased osalesid “Klassiga kinno” ja KIK-i projekti toel sisukal ja meeldejääval jõulueelsel koolipäeval, mis algas juba varasel hommikutunnil ühise väljasõiduga Pärnu linna. Esimeseks peatuseks oli Apollo kino. Meile olid valmis seatud popcorni- ja karastusjoogitopsid ning pärast piletikontrolöri lahket saali sissepääsuluba vaatasime uut Eesti animafilmi „Peetrikese jõulurobot“, millele järgnes juba paljudele tuttav ja südamlik animatsioon „Kadunud sokid“. Mõlemad filmid pakkusid vaatajatele äratundmisrõõmu, huumorit ning mõtteainet sõprusest, hoolivusest ja leidlikkusest.
Pärast kinokülastust läksime 4. ja 5. klassiga Pernova Loodusmajja ning 3. klass suundus Pernova Tehnikamajja. Mõlemas õppehoones ootasid õpilasi haridusprogrammid, mis toetasid loodus- ja keskkonnateadlikkuse arengut ning pakkusid võimalust õppida läbi vahetu kogemuse ning kinnistada teadmisi praktiliste tegevuste kaudu.
3. klass läbis tehnikamajas haridusprogrammi “Magnet ja energiad”. Õpetaja Taivi rääkis meile Maa magnetväljast. Vaatasime mudelilt, kuidas magnetväli välja näeb. Magnet avastati Türgis, kus kaevanduse töötajate kirkad jäid mõnes kohas maagi külge kinni. Magnetväli paneb tööle ka kompassi. Kompassi eellast kasutati esimesena Hiinas. Magnetitega tegime katseid, mille tulemusena saime teada, et magnet võtab enda külge vaid kahte metalli: rauda ja niklit ning neid sisaldavaid sulameid.
Meile annab energiat toit ja jook. Maisinatel on vaja aga kütust või elektrit. Elektrit võib saada tehastest, kus kasutatakse elektri tootmiseks maavarasid, mis ei taastu. Tänapäeval kasutatakse palju energia tootmiseks päikest, tuult, vett.
Saime teada palju uut ja põnevat.
4. klass õppis I trimestril põhjalikult kosmose ja Päikesesüsteemi temaatikat ning nüüd oli hea võimalus loodusmaja õpetaja Arne juhendamisel veel kord teemale tagasi vaadata ja õpitu üle korrata. Oma suurepäraste teadmistega jäid õpetaja Arnele koheselt silma meie klassi Rasmus ja Merili, kes oskasid õigesti vastata õpetaja küsimustele ning julgesid ka ise pärida teemakohaseid ja täpsustavaid näiteid õpitu kohta. Õpetaja Arne juhendamisel saime läbi virtuaalkanalite ära käia Maa kaaslase Kuu peal ning saime teada kuidas saada astronaudiks ning muidugi vaatasime veel kord üle Päikesesüsteemi planeedid ning tähtsaima tähe - Päikese.
Neljandike hinnang õppepäevale oli ainult üldivõrretes ja positiivne. Ilmselt on nüüd Päikesesüsteem IV klassi õppekava-kohaselt selgeks õpitud ja saame uutele teemadele avatud meelega vastu minna.
5. klass osales Pernova Loodusmajas toimunud loodusõpetuse tunnis, kus juhendaja Celia käsitles 1. trimestril läbitud teemasid vee olemuse kohta. Õpilased meenutasid, kuidas igapäevaselt kasutatav loodusvara erinevates olekustes käitub, kuidas suurte linnade tarbeks magevett puhastatakse ning kui suures ohus on magevee olukord kogu maailmas. Tunnis viidi läbi mitu praktilist tegevust – katse tulemusel selgus, missugust kivimit läbib vesi kõige kiiremini või aeglasemalt. Tõdeti, et Are kandis olev savine maapind on vee läbilaskvuselt kõige aeglasem. Teise praktilise tegevusena viisid õpilased läbi reovee puhastuse protsessi. Positiivne oli, et 5. klassi õpilased olid agarad kaasamõtlejad ja osalesid julgelt aruteludes.
Sellised õppekäigud toetavad riikliku õppekava eesmärke, arendades õpilaste kultuuri- ja väärtuspädevust, sotsiaalseid oskusi ning õpioskusi väljaspool tavapärast koolikeskkonda. Ühine päev soodustas klassidevahelist suhtlust ja tugevdas koostöist õppimistunnet. Õppimine võib olla korraga nii tõsine kui ka lõbus ja alati on rõõm osaleda KIK-i (Keskkonnainvesteeringute Keskus) projekti toel keskkonnahariduslikes aktiivõppeprogrammides.
3., 4. ja 5.klass juhatajad Aive Annuste, Marge Mölder ja Pille Kuusik
Viimati muudetud 16.12.2025.